Google gestionează reclamele prin intermediul unei A.I. Majoritatea site-urilor pe care le vizitezi în 2018 au reclame. Aceasta este realitatea lumii în care trăim și reprezintă modul prin care multe dintre publicațiile online reușesc să supraviețuiască. Respectivele reclame provin din foarte multe locuri, dar prin programul Google AdSense, gigantul din Mountain View a avut din totdeauna o poziție privilegiată când vine vorba de a-ți servi bannere personalizate.

Prin natura lor, reclamele din Google AdSense sunt automatizate. Orice pagină de internet este scanată rapid. Este identificat cuvântul cheie și, pornind de la acea informație, în respectivul site sunt integrate niște reclame ”pe subiect”. Citești o știre despre mașini, imediat vei vedea o reclamă la cel mai nou bolid al brandului tău preferat.

[caption id="attachment_628" align="aligncenter" width="1280"]Google gestionează reclamele prin intermediul unei A.I. Google gestionează reclamele prin intermediul unei A.I.[/caption]

Deși mecanismul de mai sus a funcționat din totdeauna fără intervenție umană, Google va apela la o inteligență artificială pentru a duce la un cu totul alt nivel modul în care vezi reclame pe internet. Prin intermediul noii platfome Auto Ads, o serie stufoasă de rețele neurale nu stabilesc doar tipul reclamelor pe care le vezi online, ci și locația lor ideală într-o pagină web. Un AI va decide câte reclame sunt prea multe pentru o pagină și unde trebuie să le pună ca să nu deranjeze, dar să-ți stârnească o reacție.

Pe de o parte, noul mecanism va limita influența vânzătorilor de reclame vizavi de modul în care le sunt afișate bannerele. Pe de altă parte, oficialii companiei americane sunt optimiști că rezultate noului sistem vor fi surprinzător de benefice pentru toată lumea. Un beta test efectuat pe o perioadă destul de lungă folosind noii algoritmi, s-a reflectat într-o creștere a profitului în medie de 10%. Va fi interesant să vedem care vor fi rezultatele noii metodologii pentru utilizatori și cât timp va trece până se va găsi o vulnerabilitate ce poate fi exploatată ca să-ți fie servite știri false sau promoții mincinoase din cauza unei inteligențe artificiale defectuoase.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.

Articole noi

Facebook

Sponsor

FB AFI